OPPRETTERAVDELINGEN
Det er alltid kjedelig å få skade på bilen sin. Husk at det viktigste når uhellet først har skjedd er at du (forhåpentligvis) har kommet ut av det i god behold. Alt annet kan på en måte fikses. Prøv å holde hodet kaldt når du er midt oppi det.
For hvem hadde skylden i skaden? Og hva skjer nå?
HAR DU SKADET BILEN DIN?
STEINSPRUT
SKADEMELDING
Skriv skademelding der uhellet skjedde. Ikke kjør til en annen plass. Ta det der og da. Begge involverte må signere det samme skadeskjemaet som dere sender til hvert deres forsikringsselskap.
HVEM HAR SKYLDEN?
Det bør avklares på skadestedet, og det skal skrives ned på skadeskjemaet. Var det vitner som så hva som skjedde? De er gull verdt!
Er dere ikke enige? Da er det opp til forsikringsselskapene å avgjøre skyldspørsmålet.
HVA SKJER SÅ
Når skadeskjemaet er fylt ut, og du/dere skal dra fra stedet, er det på tide å ringe forsikringsselskapet sitt. De gir deg et skadenummer når du har gitt en forklaring på hendelsen. Husk å oppgi hvilket verksted du ønsker skal rette opp skaden (og da håper vi såklart du sier Tønsberg Auto 😉 ).
KONTAKT OSS
Er bilen kjørbar kommer du innom oss med bilen så snart du kan, så tar vi en takst på skaden. Denne sender vi inn til ditt forsikringsselskap.
Er ikke bilen din kjørbar, blir bilen mange ganger kjørt til nærmeste merkeverksted der ulykken skjedde. Er det likevel oss du ønsker skal reparere det, må du rekvirere kjøretøyet hit til oss.
AVTALE TID
Vi finner en tid til å rette opp skaden på bilen din så snart vi kan, og er det deler som må byttes timer vi det ihht når vi har dette på plass.
LEIEBIL
Har du leiebil i din forsikringsavtale, ordner vi med leiebil til deg. Har du et av disse forsikringsselskapene, bestiller vi leiebil fra HERTZ:
- FREMTIND (DNB/Sparebank 1)
- IF
Har du en leasingavtale med Leaseplan bestiller vi leiebil fra AVIS.
Alle andre forsikringsselskap vil leiebilen komme fra en av våre egne biler.